Microsoft, artırılmış gerçeklik harikası HoloLens’in geliştirilmesi için Mass Effect’in yapımıcısı Casey Hudson’ı transfer etti. Hudson, Microsoft Studios kreatif direktörlük görevini üstlenecek.
Oculus Rift ve Project Morpheus’a kıyasla henüz son kullanıcıya sunulacağı tarih belli olmayan HoloLens, Ocak ayındaki sunumunun aksine asıl rotasını oyun olarak belirledi. Rakiplerinin hızlı çıkışları sonrasında hiç de şaşırtıcı olmayan bir karar veren Microsoft’un oyunseverlere büyük güven veren adımı ise Mass Effect 2 baş yapımcısı Casey Hudson’ı transfer etmesi oldu.
BioWare imzası taşıyan Mass Effect’in yanı sıra EA ile ortak geliştirilen Star Wars’un da yapımcısı olan Hudson, artırılmış gerçeklik oyunları geliştirecek HoloLens Experiences biriminin yanı sıra Xbox projelerinde de yer alacak.
Xbox Wire’a konuşan Hudson, ‘HoloLens ve insan-teknoloji etkileşimine büyük ilgi duyduğunu ve bilgisayarların hayatlarımızda oynadığı rolü tamamen değiştirecek çalışmalarda yer almaktan gurur duyacağını’ söyledi.
HoloLens’i tanıtılmasından önce deneme şansı olduğunu belirten Hudson, ‘tanık olduğu teknoloji ve neler yapabileceğini gördüğünde çok etkilendiğini, ileriki günlerde donanımdan işletim sistemine ve uygulamalara kadar her alanda çalışmak istediğini’ belirtti.
TechRadar’da yer alan bilgiye göre, Hudson Windows 10’un evrensel gücünü artırmaya yarayacak Xbox ve Windows oyunlarına da katkıda bulunacak.
Autodesk desteği de geliyor
Detaylarını gelecek ay düzenlenecek E3 2015 fuarında öğrenmeyi umduğumuz gelişmelerden bir diğeri de 3B tasarım yazılımı şirketi Autodesk’in HoloLens ve Windows 10’a destek verecek bir diğer güç olacağı.
Autodesk, Microsoft ile yaptığı anlaşma kapsamında Windows 10 sürümünde açık kaynaklı 3B baskı platformu Spark ile yer alacak. İlk adımda Autodesk Spark 3B baskı yazılımı, Windows 10’a uyumlu hale getirilecek. Bu sayede Windows kullanıcıları en iyi ve güvenilir 3B baskı deneyimine doğrudan erişebilecek ve “katmanlı üretim” (additive manufacturing) sürecini çeşitli yazılım, malzeme ve yazıcı tercihlerine göre kolayca yürütebilecekler.
Autodesk tarafından yapılan açıklamanın geri kalanı şu şekilde:
SPARK API’lerini Microsoft geliştirici topluluğuna ücretsiz olarak sunacak olan Autodesk, böylece 3B baskı endüstrisinin erişim alanını ve büyümesini hızlandırmayı amaçlıyor. Autodesk ve Microsoft, 3B baskı teknolojisini daha ulaşılabilir hale getirmeye yönelik ortak hedefleri doğrultusunda 3B Üretim Formatı (3MF) Konsorsiyumu’nun kurucu üyeleri olacak ve standart bir 3B veri paylaşımı ve baskı formatı geliştirmek üzere birlikte çalışacak.
Autodesk HoloLens ile uyumlu çalışacak
İşbirliğinin ikinci adımında Autodesk yazılımları ile yaratılan 3B modellerin, Microsoft HoloLens sanal gerçeklik ortamına yerleştirilmesi hedefleniyor. Maya ya da Fusion 360 gibi Autodesk yazılımları ile gerçekleştirilen dijital modellerin HoloLens’in sunduğu hibrit gerçeklik ortamında görüntülenebilmesini sağlayacak olan çalışma kapsamında, oyun geliştiriciler ve film yapımcıları yeni nesil eğlence deneyimlerini çok daha kolay hayata geçirebilecekler. Tasarımcılar ve mühendisler ise ürün geliştirme sürecinin tasarım aşamasında, tam ölçekli bir modeli dijital olarak görüntüleyebilecek ve üretime geçmeden önce fiziki prototip hazırlamak için gereken ekstra zaman ve maliyetten tasarruf edebilecekler. Gelecekte tasarımcı ve mühendisler, Fusion 360 gibi Autodesk yazılımları ile fikirlerini 3B modellere dönüştürebilecek; modellerini HoloLens’le görüntüleyip Spark uyumlu yazıcılardan 3B baskısını kolayca alabilecekler.