Cumartesi, Kasım 16, 2024
More

    Gamescom 2016 oyun fuarından kareler

    Almanya’nın Köln kentinde bu yıl yedincisi düzenlenen Gamescom oyun fuarı her yıl olduğu gibi oyuncu, geliştirici ve yatırımcıların akınına uğradı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    17-21 Ağustos tarihleri arasında düzenlenen oyun fuarına katılım 345 bini geride bıraktı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Türkiye, Gamescom 2016’da ‘partner ülke’ unvanıyla yer aldı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    97 ülkeden katılımcıları ağırlayan Gamescom salonları, 30 binden fazla girişimci ve yatırımcıyı ağırlamak için oyun devlerine ait stantlarla donatıldı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gamescom verilerine göre, fuara katılan firma sayısı bu yıl rekor kırarak 877’ye ulaştı. Firmaların temsil ettiği ülke sayısı ise 54 oldu. Gamescom 2015’te bu sayı 45’ti.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gamescom, 11 dev salon ile toplamda 193 bin metrekarelik alana kuruldu. Fuarın sürdüğü beş gün boyunca toplam ziyaretçi sayısı 500 bini geride bıraktı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gamescom’un en hareketli kısımlarından biri, 5’inci salonda kurulan alışveriş alanıydı. İlk günün sadece firma ve basına açık olmasından yararlanıp rahatça gezebilme şansı bulduk.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Alışveriş holündeki en çok ziyaretçi çeken stantlardan biri, haliyle Blizzard’a aitti. Firmaya özel tişört, oyun figürleri ve aksesuarlar burada satıldı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Birçok teknoloji firması gibi Gamescom’da sanal gerçekliğe odaklanan Samsung, ziyaretçileri için bir sürpriz hazırlamıştı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gear VR tiyatrosu olarak adlandırılan bölümde, katılımcılar Gear VR gözlüklerini takarak lunapark treni heyecanını sanal gerçeklikte yaşadı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Birkaç dakika süren sanal rollercoaster, Gamescom’daki en hareketli VR köşelerinden biriydi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gamescom 2016, geçtiğimiz yıllara kıyasla Almanya dışındaki katılımcılarda belirgin bir artışa tanık oldu.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Almanya dışındaki ülkelerin fuarda kapladığı alan yüzde 68 olurken, ticari ziyaretçilerin yüzde 53’ü yine yabancıydı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Republic of Gamers standı, ilk gün son hazırlıklarını tamamlamış olarak bekliyor.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Cooler Master standında karşımıza çıkan buldozer görünümlü top fırlatma cihazı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    İlginç PC modifikasyonları hemen gözümüze çarptı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Cooler Master standının en ilgi çeken parçalarından biri, 9 litre sıvı kullanan, 1.9 metrelik dev sıvı soğutma sistemiydi. 2 dijital ısı ve fan kontrolcüsü bulunan sistem 4xSLI TITAN X kullanıyor.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    VR köşesi kurmayı ihmal etmeyen Cooler Master, ziyaretçilere sanal paraşütle atlama deneyimi yaşattı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Eğlence salonunda her türden oyun ve aksesuarı bulmak mümkündü.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    DXRacer yorulan katılımcıların dinlenmesi için en ideal köşelerden biriydi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Cosplayer dansçılar oyun fuarlarının vazgeçilmezi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    9’uncu salonda yer oyun geliştiriciler için ayrılmış bölümde, birçok yeni PC ve konsol oyununu deneme şansı bulduk.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gamescom’un en büyük avantajı şüphesiz tüm katılımcılar için çok geniş alan sunmasıydı. Yoğunluğa rağmen geliştiriciler ziyaretçileriyle rahatça ilgilendi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Tanıtılan oyunlardan bir tanesi, görünüş olarak Limbo’ya benzeyen ancak karakterinizin her engelde kelime oyunu çözmesi gerektiği Typoman’di.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Adını araştırmak isteyeceğiniz bir diğer oyun, Shift Happens.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Fuar alanı içinde hediyelik eşya ve aksesuar alınan stantlar, yemek büfelerini açık ara geride bıraktı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Elite Dangerous standı, oyunun kendisi kadar bizi etkilemedi. XBox One ile tanıtılan oyunun heyecanı dağınık ses sistemi nedeniyle kısıtlı kaldı. Bu oyun için kesinlikle herkesten izole olacağınız bir yer lazım.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gamescom’da dikkat çeken detaylardan biri, VR-konsol-PC olsun belli bir oyun için kullanılan sistemlerin titizlikle seçilmiş olmasıydı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    PC açısından en dikkat çekici içeriğe sahip stant, kesinlikle yerli bir marka olan Mifcom’a aitti.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Akla gelebilecek her türlü sıvı soğutma sisteminin yer aldığı Mifcom standı, görsel açıdan fazlasıyla etkileyiciydi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Mifcom imzası taşıyan PC’ler arasında açılır-kapanır otomasyona sahip birçok tasarım yer alıyordu.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Sıvı soğutma modifikasyonunda uç nokta.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Animasyonların döndüğü dijital panelli bu kasa dahil, Mifcom oyun fuarı için tam 600 kasa hazırlamış.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    600 kasa, 40 kişilik ekip tarafından 20 günde toplanmış. Bu kasaların nelere benzediğine bakarak nasıl Mifcom’un kapasitesi hakkında net bir fikir elde edebiliyoruz.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gamescom’un her köşesi katılımcıların doğrudan etkileşim kurabileceği şekilde tasarlanmıştı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Blizzard Shop’ın ikinci gündeki hali.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Tişört stantlarında Pikaçu tasarımları ön plana çıkıyordu.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    5’inci salonun yavaşça geride kalmasıyla, Gamescom’un en hareketli ve yoğun salonlarına giriş yaptık.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Karşımıza ilk çıkan sahne, Heroes of the Storm turnuvasına geri sayım oldu.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    2016’nın ikinci yarısında piyasaya sürülecek oyunlar başta olmak üzere, stantların etrafındaki yoğunluk bir hayli fazlaydı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Her biri farklı oyunlara yönelen katılımcıların kesişme noktalarından biri.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    İlk Cosplayer fotoğrafını da bir oyun kuyruğunda çektim. Sağdaki bakışlara dikkat.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Oyun turnuvaları ve holleri ile dolu arena, büyük bir görsel şölenle katılımcıları karşılıyor.

    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]

    Oyun bolluğu arttıkça cosplayer sayısı da artmaya başladı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Katılımcılar oyun sıralarında ortalama 1,5 saat harcadı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Dropzone köşesini geride bırakınca karşımıza fotoğraf çektirmek için ideal bir yer çıktı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Crossout, oyundan çok cosplay’e ağırlık vermişti.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Araç ve kostümlerin oldukça başarılı olduğunu belirtmeye gerek yok sanırım.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Crossout köşesinde gezinen bir cosplayer.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Dev ekranlarda yapılan sunumlar eşliğinde çeşitli hediyelerin verildiği yarışmalar düzenlendi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Bir diğer salona geçerken yeni bir poz alalım…
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Markaların boy gösterdiği bir diğer stantta, Türkiye temsil eden Monster Notebook karşımıza çıktı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    NVIDIA GTX 1080/1070 mobil GPU işlemcileri dünyada ilk kez Gamescom’da tanıtan Monster, VR ve dizüstü köşelerinde birçok katılımcı ağırladı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Monster Kurumsal Satış Uzmanı Özgür Ersin ile kısa bir söyleşi yapmayı ihmal etmedim.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Tekrar dönüp dolaştığım Cooler Master önünde bir cosplayer belirdi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Cooler Master’ın davetlisi olarak gelen illüstratör ‘lefunkyart’ ile tanışma şansı buldum.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Lefunkyart (sosyal medyadaki ismi), fare ve kulaklık gibi aksesuarlar üzerine çizim yapan bir sanatçı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Bir fare kapağını çizip boyaması 30 ile 45 dakika arasında bir vakit alıyormuş.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    ROG standı ilk günün ardından hareketlendi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Canlı müzik eksik olmadı…
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gezinti esnasında yeni bir poz.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Dropzone köşesinden dev bir makine.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Ambiyans bakımından Dropzone oldukça başarılıydı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Gün ışığına giden bir koridor. Soluklanmak ve yemek isteyenler için dışarıda büfeler bekliyor.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    İlk gün kepenkleri açmaya zahmet etmeyen Çin yemeği büfesi, ikinci gün para basmaya başladı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Dışarıdaki kalabalık içeriden pek farklı değildi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Crytek imzalı ‘The Climb’ı denemeden önce birkaç poz daha yakaladım.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Öncesinde daha iyi bir kare.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Son derece başarılı bir VR oyunu olan The Climb, yükselik korkusu olanları zorlayabilir.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Oyuncuları hayli terleten oyunun demosunu bitirmek yaklaşık 15 dk alıyor.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Crossout köşesinden ayrılmadan önce son bir kare.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    6’ncı salonda cosplayer yoğunluğu vardı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Salonun çıkışında bile bir cosplayer’a rastlamak mümkündü hani.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Ertesi güne G2A standı ile başladık. VR deneyimi öncelik eden bir diğer stand da burasıydı.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    G2A’in standı Cosplay zenginliği ile de göz dolduruyordu.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    250 binden satıcının işlem yaptığı platforma sahip G2A, iş görüşmelerinin en yoğun olduğu noktalardan biriydi…
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Crytek standında Back to Dinosaur Island’ı da tecrübe ettik.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Kendinizi içinde bulduğunuz dünyada şaşırmamak elde değil.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Cyrtek ziyaretinin ardından kapanışı cosplayer’lar ile yapmanın vakti geldi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Koridolar kapanış saatlerine doğru cosplayer ve mankenlere ayrılmış gibiydi.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    B2B girişinde nöbet tutarmış gibi bekleyen ekip.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Geri dönüş yolunda bir poz daha.
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    Nihayet birinci salona geldik demiştik ki…
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    En başarılı kostümlerden biri ile galeriyi sonlandıralım…
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]
    [Müfit Y. Gökmen/DijitalX]

    EN COK OKUNANLAR

    İlgili Makaleler